audi-farkas
Kp
 
Egyesletek Klubbok
 
Audi super
 
Vetern aut
 
Vizsgztats
 
Old sport
 
Killtsok
 
Interj
 
Hreink
Hreink : Knvgy

Knvgy

  2004.11.29. 10:38

Az v legrdekesebb veternversenyrl

Az v legrdekesebb veternversenyrl szl tudsts legutbbi szmunkbl helyhiny miatt kimaradt. Paulovits Imre beszmolja azonban mit sem vesztett izgalmassgbl.

Nem szenvedett mg eleget? Prblkozzon egy vetern versenymotorral egy 24 rs versenyen!

Mg a mrciusi Interwheelen lttam meg a szrlapot: 24 rs veternverseny Kunmadarason. Rendez a MEK, vagyis a Motorbartok Egylete Karcag. Rendeztek k mr nhny aranyos veternversenyt – de egy ekkort? Ht sok szerencst, Lovas Sanyi! Tisztban vagy vele, mire vllalkozol?
Tbbszr beszltnk telefonon, s minl kzelebb jtt az idpont, annl biztosabb vlt, hogy valban lesz verseny. Mgsem akartak sztfoszlani agglyaim. Tud ez a kis csapat egyltaln gondoskodni a biztonsgrl? Nem lehet, hogy a verseny folyamn kisiklik kezkbl az egsz? Fleg azrt aggdtam, mert rjttem, Lovas Sanyi abbl indul ki, hogy mindenki csak vatosan fog menni. „Kis verseny lesz ez. A legtbb csapatnak a rszvtel s a clba rs a lnyeg.” De n tudom jl, kis verseny nem ltezik. Ahol az nyer, aki a leggyorsabb, ott mindenki gy hzza, ahogy tudja. De ht egye fene, ha mr valaki rendez egy ilyet, akkor n megteszem, ami tlem telik, s sszelltok egy csapatot. s ha mr ld, legyen kvr. Menjnk a gyzelemre.
  Trsra talltam Martin Loichtban, a kis termet, mindig olajos egyetemi tanrban, akinek ugyanilyen maszatos motorjai kitn mrnki tudsnak ksznheten mindig veszedelmesen gyorsak, s br senki sem tudja hogyan, de mindig clba is rnek. Sok csatt vvtam mr vele az 500 kbcenti fltti kategriban, s kivl tletnek tartotta, hogy egytt induljunk. Elszr a megfelel motort kellene kivlasztani - 1975-s vjratig. Ajnlottam valami Honda CB 750-est – akr az Eglijt. „Az tl kihegyezett, nem brja ki” - volt a vlasz. Igaz, ltezik hozz egy szeldebb tartalkblokk, de azt generlozni kellene, az egyetemen ppen vizsgaidszak van, nincs annyi id. Ellentlet: felpt egy 350-es Yamaha-blokkot, betesszk az n TR3-as futmvembe. Hlyesg! n 24 rt versenyezni, nem 24 rt szerelni akarok. Igaz, Martin tovbbra is eskdt r, olyan megbzhatnak tudja megcsinlni a Yamaha rgi lghtses kttemjt, hogy semmi gond nem lesz vele. De visszaemlkezve arra, hogy ez mg a gyrnak sem sikerlt igazn abban az idben, nem tmogattam az tletet. Aztn jtt a cscs. „Te, Imre, az egyik haveromnak megvan az az Egli-Kawasakija, amelyik megnyerte a Bol d’Ort. Megkrdeztem, odaadn.” Na, ez az!
  Egy nappal ksbb llt a csapat: Martin Franz Dworakot gyzte meg, az egykori motokrossz-vb ment, aki most az osztrk Kawasaki ftechnikusa. A kis termet, 58 ves versenyzt manapsg mindenki, aki ltott mr veternversenyt, gynyren egyenletes, villmgyors stlusrl ismeri. Meg arrl, hogy ha eljn, mindig elviszi a gyzelmet - s soha nem esik el. n egy igazn les fegyvert akartam. Vgh Jnost, ngyszeres Superbike bajnokunkat. Senki nem dolgozik olyan preczen, mint , hihetetlen mszaki tudsa van, megfontolt – s nagyon gyors. Jana benne is volt a buliban. Teht most mg alkatrszek, gumik, felszerels. Hetek teltek el, de lassan minden sszellt. Egy bcsi ltogats kzben megnztem a motort. Azt hittem, rosszul ltok. A makultlan Egli-kszer minden takar nlkl kint llt a szakad esben. Viszont egy pccensre beindult. Ht akkor minden rendben.
  Illetve mgsem. Vgh Jana keresztapja lnynak ppen erre a htvgre jutott eszbe, hogy felttlenl frjhez kell mennie. gy Jana milli bocsnatkrs keretben visszamondta rszvtelt. Az sszes tbbi magyar cscspilta valami klfldi Eb-n vagy Alpok-Adrin indult, Harmati rpi klfldn nyaralt, a legjobb magyar vetern, Kovcs Sndor meg rviden vlaszolt: „24 rztam n 1973-ban, knozza magt valaki ms!” Na j, akkor nzznk krl az ifj titnok kztt. Hajsi Norbert a Supersport 400-ban indul, hihetetlenl gyors s megbzhat versenyz. A Karasna motorosbolt rsztulajdonosaknt mg kell mszaki httrrel is rendelkezik. s Norbinak tetszett is az tlet. „Egli-Kawa? Ht persze!”
  Eljtt az igazsg napja. Elindultunk Kunmadarasra. Hajnali tkor megrkezve kt tucat birka, nhny z, hszmilli sznyog - s Veszeli Jnos busza meg BMW R69-ese fogadott. „Van itt valaki?” „Van ht, csak nehogy beengedd a sznyogokat. A rendez src is elment a fenbe innen!” gy reggeli nyolctl kezdett benpesedni a plya. Rendezk, versenyzk, meg nhny kvncsiskod. Csak ppen az osztrkok nem voltak sehol. „Hol vagytok?” krdeztem mobiltelefonon. „Mr Budapesten tl.” „Akkor siessetek!”
  Nekilltunk a lakkocsit pozciba lltani, s felpteni a strakat, helyre tenni az sszes felszerelst. Aggregt, kompresszor, gyorstankol berendezs, szerszmos szekrny, gumillvny, reflektorok. Cili, aki vllalkozott a versenyzk szervizelsre, kzben a htldt s a grillstt lltotta helyre, s mindenki szemrl leolvasta, ha hes. De j a mi csapatunknak! Ehhez kpest a tbbiek igencsak szegnyesen lltak ott. Mgis kitnt kzlk egy csapat. Barna Lajos s Csatri Sndor egy kzs, plats Volkswagen busszal hoztak kt T1-es Pannnit. De volt hozz egy 50 literes szdspalack, risi grillst s rntott hsok hegye. Volt krlttk elg szk, alkatrsz, s mintha ezek a motorok klnsen felkszlten llnnak itt. Lackner Pl elhozta a Pannnia P 350-es prototpust, s Porkolb Gyulval, egy Bol d’Or-tapasztalt trssal vgott neki a versenynek. Csak ppen alkatrszk nem volt egy szem sem. Gyula mg egy Yamaha FZR 400-ast is hozott, amivel versenyen kvl indult Jmer Antallal s Zsemle Gyrggyel.
  Aztn vgre megjttek az osztrkok. Gyorsan fellltottuk az ltaluk hozott felszerelst is: hegesztpalackokat, lgszerszmot, alkatrszes szekrnyeket. Aztn el a motorral, r a vadonatj X-gyrs lnc. Utols lsprba, kormnycsutka- s hblillts mindenki szjze szerint, s mr meg is jtt a rajt. Ht csapat sorakozott a rajtrcson – tbbre vrt a rendez, de gy sem mondta vissza a versenyt. Ahogy a zszl lecsapott, Lackner Pl mris az lre llt, mi meg az utolsk voltunk. Egyszeren az Istennek sem akart elindulni az Egli-Kawa. Martin s Georg tbb szz mtert toltk Franz Dworakot, mire megszlalt a ngyhengeres meldia a kipufogbl. De Franz Dworak tudja hogy nem az els krben kell megnyerni egy 24 rs versenyt. Kt krn t bejratta az j gumikat, vgighallgatta, hogy jr a motor, majd hamarosan leelzve mindenkit, az lre llt. De fl rval ksbb vge is volt az egsz hajsznak. Jmer az FZR-rel elesett, a rendez a biztonsg kedvrt flbeszaktotta a versenyt. Szerencsre nem trtnt semmi, folytatdhatott az egsz. Nem trtnt semmi? De igen! Ktszer annyi benzint fogyasztott a Kawa, mint amire szmtottunk! Ha a teljes tervezett 50 krt kint marad, szraz tankkal megllt volna. Teht vissza a fordulatszmot. Kzben Lackner a msodik, Demeter Istvn, Veszeli villmgyors, erdlyi trsa a harmadik helyen motorozott. ket a kvette a kt T1-es, Krolyi Klmn Honda CB 250-es csapata pedig tratempban gurult krbe-krbe. Sttedsig nem vltozott sok minden. Kzben a mentsk egy nagy bogrcs gulyst fztek, Csatrik hst stttek, s megjttek a sznyogok. Mint a palesztin terroristk, gy bebugyolltuk magunkat, s mg tankols kzben sem mertk felgyjtani a halognfnyszrkat a storban. Este fl tzkor pnikjelents: Martin Loicht a plya hts rszn elesett s nem tudja letre kelteni a Kawt. Tizent perccel ksbb ott volt a boksznl, s akr vannak sznyogok, akr nincsenek, szksg volt a reflektorokra. s csodk csodja: az idegest vrszvk testmagassgbl felkltztek a stor kupoljba s jzen sltek meg egyms utn a reflektorokon.
  A motor igencsak talakult: kormnycsutka elhajolva, fkmunkahenger ledarlva, kormnylengs-csillapt eltrve, kipufog belapulva. De a legrosszabb: letrtt a gyjtsfedl, szttrt a gyjts, s mg a szimmering is lejtt a ftengelyrl. Szerencsre volt alkatrsz elegend – kt-kt buksra kszltnk fl mindkt oldalra – s sszesen 38 perccel a buks utn megint versenyben volt Martin. St: nem tudott behozni bennnket a P 350-es. Hamarosan Lacknerknl is megjtt a gond. Tmlig kopott a hts gumi. Porkolb hozott tartalkot, Lackner tmlt, s j tven perces szerels utn j papucsokkal vgott neki Porkolb az jszaknak. Egy rval ksbb a BMW-n is tvig foszlott a gumi. k viszont fel voltak kszlve a gumicserre, csak j fl rjukba kerlt. Aztn jttnk mi. Cserekerk ell-htul, egyetlen szpsghibval: a hrom garnitra kerkhez csak egy hts fktrcsa volt, mivel valami lehetetlen sajt gyrtmny. Ennek ellenre – t perc. Kvetkezett Hajsi Norbi fordulja, s igazi jszakai csodnak bizonyult. Egyiknk sem tudott a sttben olyan kridket motorozni, mint . Vilgts az egsz plya krl egy gyertya sem volt, a kanyarokat a kzppontokba lltott elakadsjelz hromszgkbl kellett megtallni.
  A BMW a rvidebb gumicsernek ksznheten most Lacknerk eltt haladt, de Porkolb a P350-nel kemnyen zrkzott fel. Aztn tadta Lacknernak. Pali egy krt sem fejezett be egszen, amikor a clra fordulban eltvesztette az vet, s teljes tempval fennakadt a kertsben. Szrny ltvny volt. A mentsk elszlltottk, alig mertnk r gondolni, mi lehet vele.
  De alig ersdtt meg ilyen tragikus mdon Veszelik msodik helye, mris elvesztettk. A BMW kikpte egyik szelept s nmileg trendezte a dugattyt meg az gsteret. Az ppen odarkezett harmadik pilta, Shachar Shoshany lhetett is vissza VW Golfjba, s mehetett Veszelivel tartalk hengerrt, dugattyrt s hengerfejrt Budapestre. gy feljtt a Barna Lajos fle T1-es a msodik helyre. Fantasztikusan mentek. Fleg a krosszoz Baji Lszl mvelt hihetetlent: a 25 wattos Bilux fnyben is olyan tkletesen eltallta az veket, hogy a hvs jszakai levegben gyorsabb krket rtt az egyhengeressel, mint nappal! Gumikopsnak meg semmi nyoma. „Mi a fene van a kereketeken?” „Harminc vig elfektetett ruszki gumi! Akkoriban 195 forintba kerlt. Ez kibrja a 24 rt.” Csatrinl mg tovbb is brta volna. Mert az motorja hajnali hromkor megragadt. Msfl rba kerlt a folyamatos kromkods ksrte dugatty- s hengercsere. A szavak kifinomulsa jelezte a szerels kzeli befejezst.
  Reggel nyolcra megjtt a BMW-cucc, kilenckor megint berregett a bokszer. Hogy egy rval ksbb mg gyjtst is kellett javtani, mr csak rutin volt. Hogy szegny Shachar mr az els menetben elesik, az kevsb. De egy ilyen nmet vasat mg ez sem tud tnkretenni. Ahogy visszatoltk, Demeter mris folytatta a hajszt. Amikor mr minden olyan rutinosnak tnt, mi is megkaptuk: a 95 wattos krte megsttte a fpozitvot, a gyjts nem kapott ramot. Milyen knny ezt gy utlag elmondani. Elszr az egsz gyjtst kicserltk alkatrszenknt, majd az aksit. Csak miutn mg mindig nem volt semmi javuls, bukkant r Franz Dworak a hibra, mikzben Martin Loicht s Georg mr a feszltsgszablyzt kezdtk sztszedni. Lektttnk minden flsleges fogyasztt, egy-egy direkt kbel fektetve a feszltsgszablyztl a trafkhoz, valamint a jeladhoz. De emiatt 5000 fl mr nem forgathattunk, mert az sztsttte volna az egsz rendszert. Franz Dworak mgis belestett: az reg rka krideje mg gy is inkbb javult, mint romlott. tvenngyszer egyms utn 1:03-at ment. Hogy ez milyen gyors? Martin Loicht leggyorsabb kre 1:00 volt, amikor szombat dlutn Porkolbnak s az FZR 400-nak megmutatta, hogy mi egy Egli-Kawa, s ki Martin Loicht. Hajsi Norbi s n 1:01-et mentnk – fejenknt egyszer az egsz 24 rban. Ez a csndes kis regr meg csak gy rzta ki az 1:03-akat a csukljbl.
  Az utols rra az sszes motort megjavtottk, s mindenki megint visszallt a versenybe. Vrtuk a dlutn hrom rt, s amikor Lovas Sndor elvette a kocks zszlt, szzszzalkos clba rssel vgzdtt a verseny. Ilyen tudomsom szerint mg sehol nem volt 24 rson, a modern motorok kztt sem. s ha meg is nyertk, minden elismersem Barna Lajos Pannnia-csapat, k voltak a jobbak. 24 rt vgigmentek minden mszaki hiba s buks nlkl. Megmutattk, milyen megbzhat egy rgi Pannnia, ha valaki rt hozz. De a vgn itt mindenki gyztes volt. Legyzte a tvot s a nehzsgeket. Mg Lackner Pali is ismt ponkodott nhny nappal ksbb, mikzben a jv vi terveket kovcsolta. „Ltod, milyen mkotok volt. Kpzeld, milyen ciki lett volna, ha nem esek el s megkefljk a villanydefektes Egli-Kawtokat.
  Remlem, a jvre ismt tallkozhatunk.


VMM

 
Nvjegy

Farkas Jnos

Audi Super 90 restaurtor

Miskolc

Krt u. 4.

tel: 70/4532599

E-mail: farkas.janos2@chello.hu

 
tvonal tervez
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
ra
 
Naptr
2025. Szeptember
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Szerkesztnek
 
Zene
 

ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168